PENGARUH KUALITAS LAYANAN DAN HARGA TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN PADA KEDAI DEN BEI KOTA BEKASI

Imam Wibowo, Linda Stefani

Abstract


This research is about The Effect of Service Quality and Price on Customer Satisfaction. This research aims to determine the simultaneous and partial effect between Service Quality and Price on Customer Satisfaction at Kedai Den Bei in Pondok Gede Bekasi. In this research the sample took 60 respondent using random sampling technique. The data that has been obtained tested using multiple linear regression analysis technique. The result that shown from this research are Service Quality and Price simultaneous and partial gave positive and significant effect on Customer Satisfaction, whereService Quality has more dominant effect to Customer Satisfaction. Thus, it can be concluded that Service Quality and Price influence Customer Satisfaction at Kedai Den Bei in Pondok Gede Bekasi

Keywords


ekonomi, manajemen

Full Text:

PDF

References


Alma, B. (2013). Manajamen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Alma, B. (2014). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa . Bandung: Alfabeta.

Basu Swastha, & Irawan. (2002). Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty Yogyakarta.

Bhawarna TK, Mohsin Bashir, & Muhammad Mohsin. (2013). Impact of Service Quality on Customers Satisfaction : A Study From Service Sector especially Private College of Faisalabad. Internasional Journal of Scientific and Reseacrh Publication Vol. 3, No. 5, ISSN 2250-3153.

Darini. (2017). Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Penggunan Transportasi Online Go-Jek Indonesia di Wilayah Cempaka Putih. Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Krisnadwipayana.

Dhuaha, D. S. (2016). Analisis Kualitas Pelayanan dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen PT Blue Bird Group Tbk. . Manajemen Fakultas Ekonomi Universitas Krisnadwipayana.

Fandy, Tjiptono. (2011). Pemasaran Jasa. Malang: Bayumedia.

Fitriaashinta, Ditia, & Melinda. (2018). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen KING Telur Asin, Vol 15:219-234.

Ghozali,Imam. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Ghozali, Imam. (2012). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS. . Yogyakarta: Universitas Diponegoro.

Ghozali, I. (2013). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 Update PLS Regresi. Semarang: Badan Penerbit Uiversitas Diponegoro.

Hapsari, & Mengaya, R. (2011). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Fasilitas Fisik dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Hotel Semesta Semarang. Manajemen Fakultas Ekonomi .

Kasmir. (2005). Etika Customer Service. Jakarta: Raja Grafindo Persada.

Komalasari. (2011). Asesmen Teknik Non Tes dalam Perspektif BK Komprehensif. Jakarta: PT Indeks.

Kotler, & Keller. (2012). Manajemen Pemasaran Edisi 12. Jakarta: Erlangga.

Kotler, P., & Amstrong , G. (2013). Prinsip-Prinsip Pemasaran Edisi ke-12. Penerbit Erlangga.

Lupiyoadi, R. (2001). Manajemen Pemasaran Jasa, Teori dan Praktek. Edisi Pertama. Jakarta: Salemba Empat.

Ehsani Zahra. (2015). Effect of quality and price on customer satisfaction and commitment in Iran auto industry. . International Journal Of Service, Management and Engineering, 1(5):52-56.

Marzuki. (2005). Metodologi Riset. Yogyakarta: Ekonisia.

Nazir, Moh. (2005). Metodologi Penelitian. Jakarta: Ghalia Indonesia.

Nilasari , Eswika, & Istiatin. (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Dealer PT Ramayana Motor Sukoharjo. , Vol 13: 1-12.

Parasuraman, Valarie A-Z, & Berry. (2008). Delivering Service Quality . Mc Milan, New York.

Philip, Kotler. (2002). Manajemen Pemasaran, Edisi Millenium, Jilid 2. Jakarta: PT Prenhallindo.

Sinambela, & L.P. (2010). Reformasi Pelayanan Publik;Teori,Kebijakan dan Implementasi cetakan kelima. Jakarta: PT Bumi Aksara.

Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: ALFABETA.

Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D, . Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2013). Metodelogi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sukmawati, & Rina. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Garden Café Koperasi Mahasiswa Universitas Negeri Yogyakarta, 130-142.

Swastha, B. (2010). Manajemen Penjualan: Pelaksanaan Penjualan. Yogyakarta: BPFE.

Tandjung. (2004). Marketing Management Pendekatan pada Nilai-nilai Pelanggan. Malang: Banyumedia.

Tjiptono, Fandy , & Gregorius Chandra. (2012). Pemasaran Strategik. Yogyakarta: ANDI.

Umar, Husein. (2007). Metode Penelitian Untuk Skripsi Dan Tesis Bisnis, Jakart. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.




DOI: http://dx.doi.org/10.35137/jmbk.v7i2.287

Copyright (c) 2019 Imam Wibowo, Linda Stefani



Editorial Office
Jurnal Manajamen Bisnis Krisnadwipayana (JMBK)

Universitas Krisnadwipayana
Kampus Unkris Jatiwaringin Pondok Gede Jakarta Timur 17411
Phone: 0816 1353 180
Email: jmbk.fe@gmail.com

 


Creative Commons Licence

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.